SALES AND CLIENT SERVICE SPECIALIST

Sales And Client Service Specialist

A great opportunity to work for a large international company and become a professional in the field of sales and in-store communication.

Job Description:

  • Achieve quarterly sales targets and outcomes;
  • Analyze the market’s potential, prospect for new clients and respond to inquiries;
  • Build and maintain positive relationships with current clients, negotiate sales agreements, prepare presentation materials for client meetings. Proactively solve operational issues;
  • Analyze customer needs to effectively lead the consultation process, select and negotiate optimized service packages, and prepare commercial proposals;
  • Manage all aspects of project development and implementation from A-Z;
  • Manage accounts receivable to optimize cash flow;
  • Prepare quarterly and annual financial statements.

Job Requirements:

  • Previous experience working for an international company (FMCG, Modern Trade, advertising agency) is a definite plus;
  • Basic understanding of various advertising media, particularly point-of-sale;
  • At least 2 years of previous sales experience as a Sales Manager, KAM or Senior KAM;
  • Highly effective negotiation skills, with a focus on B2B sales (large corporate clients);
  • Very good command of both spoken and written English – intermediate level or higher;
  • Comfortable dealing with senior management of market-leading companies;
  • Ability to create and deliver presentations tailored to the client’s needs
  • Outstanding written and verbal communication skills. Ability to sell and negotiate using solid arguments;
  • Excellent knowledge of MS Office;
  • Ability to make decisions independently, identify potential issues and take responsibility for project outcomes;
  • Highly motivated and results-focused.

What We Offer:

  • An exciting career in a major European company
  • Performance-based pay system (i.e. base salary + bonus)
  • Work schedule: 5/2, 9.00-18.00
  • Employment terms in accordance with the Labor Code
  • Modern office space in the center of Moscow
  • Skill development through corporate training programs and master classes
  • Ample opportunity for career growth

If you are interested in applying for this position, please send a CV with cover letter to mamaeva@pos-media.ru

Please note that only applications with cover letters will be considered for evaluation.

Ведущий менеджер по работе с клиентами

Ведущий менеджер по работе с клиентами

Отличная возможность получить опыт работы в крупной международной компании, стать профессионалом в области продаж и коммуникаций с клиентами.

Обязанности:

  • Выполнение ежеквартальных личных планов продаж;
  • Анализ рынка, поиск и привлечение новых клиентов, работа с входящими запросами;
  • Взаимодействие с существующими клиентами компании, ведение переговоров, выездных встреч, презентаций. Согласование рабочих вопросов и построение личных коммуникаций;
  • Анализ потребностей и консультирование клиентов, подбор и согласование оптимального пакета услуг, подготовка коммерческих предложений;
  • Контроль всех этапов реализации проектов;
  • Работа с документами, дебиторской задолженностью;
  • Подготовка отчетности.

Требования:

  • Опыт работы в международных компаниях рынка FMCG, Modern Trade, рекламном агентстве;
  • Знание и понимание рекламных технологий;
  • Успешный опыт работы в продажах не менее 2 лет на позиции Sales Manager, KAM, Senior KAM;
  • Навыки ведения переговоров, B2B продаж крупным клиентам;
  • Знание английского языка на уровне Intermediate и выше;
  • Навыки проведения личных встреч на уровне первых лиц с лидерами рынка;
  • Отличные презентационные навыки;
  • Навыки ведения деловой переписки и телефонных переговоров, грамотная устная и письменная речь;
  • Владение MS Office на высоком уровне;
  • Умение самостоятельно принимать решения, прогнозировать последствия и нести за них ответственность;
  • Активная жизненная позиция;
  • Нацеленность на результат.

Условия:

  • Работа в крупной европейской компании;
  • Своевременная заработная плата: оклад + бонусная схема;
  • График работы 5/2, рабочий день 9.00-18.00;
  • Оформление в соответствии с ТК РФ;
  • Благоустроенное рабочее место в офисе недалеко от центра Москвы;
  • Повышение квалификации за счет корпоративного обучения, тренингов и мастер-классов;
  • Реальная возможность карьерного роста.

Уважаемые кандидаты, обращаем Ваше внимание, что обязательным требованием к резюме является сопроводительное письмо. Контактный email: mamaeva@pos-media.ru